Dílčí údaje o mateřské škole za školní rok 2018/19
„DÍLČÍ ÚDAJE O MATEŘSKÉ ŠKOLE ZA ŠKOLNÍ ROK 2018/2019“
dle osnovy pro výroční zprávu kraje - oddíl mateřské školy - MČ Praha 5
OŠK ÚMČ Praha 5 zpracovává za školní rok 2018/2019 pro MHMP, který v souladu s § 10 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, v platném znění, vypracovává výroční zprávu o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy v kraji.
1. správní obvod: Praha 5
zřizovatel: Městská část Praha 5, nám. 14. října 4, 150 22 Praha 5
úplný název školy v souladu se zřizovací listinou k 30. 9. 2018:
2. Mateřská škola „ U Krtečka“ Praha 5 – Motol, Kudrnova 235
údaje o vedení školy:
ředitelka školy: Mgr. Dagmar Vávrová Čermáková
adresa pro dálkový přístup: www.msukrtecka.benjamin.cz
datová schránka: cz8k2x4
Předslovo ředitelky školy
Děti v naší mateřské škole jsou rozděleny do čtyř tříd, převážně podle věku. Podporujeme efektivní vyučování, tedy snažíme se mít pro každé naše dítě připraveny takové činnosti, jejichž prostřednictvím úspěšně dojde k realizaci učení tak, jak bylo předem stanoveno. Důležité je pro nás upevňování výkonových dovedností ale i dovedností rozhodovacích. Chceme naučit děti, aby konstruovaly své vlastní významy z informací, znalostí a dovedností, dávaly je do souvislostí s již získanými a z nich vyvozovaly adekvátní závěry.
Protože považujeme za velice důležité neustálé vzdělávání se nás pedagogů, v nových poznatcích z nejrůznějších oborů, které úzce souvisí s naší prací velice rádi jsme přijali nabídku katedry psychologie Filosofické fakulty Univerzity Karlovy a většina pedagogů naší mateřské školy se účastnila cyklu přednášek našich předních odborníků v oblasti pedagogiky, psychologie a andragogiky. Na celém cyklu přednášek jsme uvítali i kolegyni z blízké MŠ. Účast v tomto projektu s názvem – „Učitel v diverzifikované třídě“ byla pro naše pedagogy velice přínosná.
Zaměření projektu na oblast multikulturní výchovy a interkulturní vzdělávání bylo zcela v souladu se zaměřením naší mateřské školy. Prohloubilo znalosti pedagogického personálu v dané oblasti a navázalo tak na jejich vzdělávání realizované ve spolupráci s VIC Praha 5 v oblasti jazykové. Právě oblast rozvoje osobnostních kompetencí pedagogů, rozvoj metod multikulturní výchovy a rozvoj sociálních a občanských kompetencí považuji v současné době za velmi důležité. Byla jsem tedy velice ráda, že se nám podařilo zapojit se do tohoto projektu a zároveň skloubit časové možnosti všech zúčastněných.
Naše mateřská škola byla vybrána do pilotního projektu pořádaného NIDV pro systém práce se začínajícími učiteli. Konkrétní výstupy tohoto projektu zatím nemůžeme hodnotit, protože v uplynulém školním roce proběhla pouze úvodní instruktáž a první návštěva našeho mentora ve zdejší mateřské škole. Těšíme se na celý rok spolupráce, přínosných setkání a hlavně na závěrečné výstupy z tohoto pilotního projektu v rámci celé ČR.
V předchozím školním roce navštívila naši mateřskou školu při své návštěvě ČR její výsost Dr. Mona bint Fahad bin Mahmoud Al Said z Ománu, zajímala se o náš výchovně vzdělávací program a prohlédla si celou školu. Na závěr shlédla vystoupení dětí z jednotlivých oddělení. Na základě její návštěvy byly děti naší mateřské školy pozvány letos k vystoupení na Slavnostním interkulturním večeru v Lobkovickém paláci na Pražském hradě. Přesto, že děti na chvilku zradila přenosová technika, svoje vystoupení zvládly skutečně výborně a nic je nezaskočilo. Dokonce ani následující rozhovory v angličtině.
Tu si ostatně mohly naše děti procvičit i při setkání se studentkou z Arménie v rámci projektu Edison little. Mimo jiné byla s dětmi i na výletě na hradě Točníku plném středověké zábavy a tak i my jsme jí mohli ukázat krásu naší země, nejen našeho hlavního města.
To ostatně znají naše děti také velice dobře. V rámci celoročního projektu chodíme na vycházky po zajímavých historických místech v Praze. Na konci školního roku se předškoláci projedou vyhlídkovou tramvají centrem Prahy a mohou si zopakovat vše, co se v průběhu docházky do MŠ dozvěděly o historii Prahy. Víte například jak to bylo v historii s hradní stráží, kde je Květnice nebo dům U černého slona? Naše děti ano.
V oblasti předčtenářské gramotnosti jsme i letos navštěvovali knihovnu a děti měly možnost se seznamovat s naší literaturou prostřednictvím zábavných dopolední s pořady pro ně. Vědí, kde je knihovna, co v ní všechno mohou dělat. Vždy si půjčíme knihu a následně ji využijeme při výchovně vzdělávací práci v mateřské škole. Po předchozí dohodě s paní knihovnicí jsme dle možnosti využili akci „vyměň knihu“. I nadále jsme zapojeni v projektu Celé Česko čte dětem, čteme denně, jen bychom rádi uvítali více předčítajících z řad veřejnosti. Chcete číst našim dětem?
V rámci environmentální výchovy ale také víme, jak je důležitá příroda a naše chování k ní. Proto využíváme nabídky k pasení ovcí, sledování výlovu rybníku, třídíme odpad, sbíráme použité tonery a baterie, pořádáme sběr starého papíru. Pracujeme na naší krásné zahradě. Navštěvujeme výstavy v Národním zemědělském muzeu a v letošním roce se naše děti dozvěděly jak to chodí celý rok v lese. Protože podporujeme naše děti v jejich odvaze k novým výzvám, díky jejich vlastní práci máme letos v zahradě dvě nové ptačí budky, které společně vyrobily dvě naše třídy.
Protože Praha je ale přece jen město, využily naše děti třikrát v uplynulém školním roce možnost ozdravného pobytu na stálé škole v přírodě v oblasti Českomoravské vrchoviny. Výukové cíle na dvou podzimních školách navazovaly jak na předchozí, tak zejména na budoucí výchovně vzdělávací činnosti dětí, rozšiřovaly jejich současné dovednosti, zájmy i postoje. Škola v přírodě v samém závěru školního roku a na počátku prázdnin byla jakýmsi pomyslným uzavřením školního roku. Z hlediska výchovně vzdělávací oblasti byly pro děti připraveny rozšiřující oblasti v několika oborech formou „ zábavných pokusů“. A protože léto bylo letos opravdu horké, velká většina z nich byla z oblasti fyziky. Absolutním vítězem však byly „ vodní pokusy“. Víte, jak mít vodu přímo nad hlavou a nenamočit se? Ale byla to přece jen škola v přírodě, tak jsme poznávali lesy, louky, jízdu na koních.
Společnost je tak silná, jak silný je její nejslabší článek. Možná i to je důvod pro konání naší každoroční charitativní burzy, která by bez těsné spolupráce s našimi rodiči nebyla možná. Mohlo by se zdát, že je to záležitost jen dospělých. Naše děti by Vás přesvědčily o opaku. To ony vybírají ze svých hraček ty, které dají znovu do oběhu. Vybírají si, které potřebují ony „ nakoupit“. A dospělí?
Proberou skříně a zásuvky, vyberou to, co jiným udělá radost a u nás nakoupí. To co se neprodá, dáme potřebným – Diakonii Broumov, FN Motol a podpoříme ty, kteří to potřebují - v letošním roce to byl výcvik vodících psů.
Poloha naší mateřské školy dává našim dětem velké možnosti ke sportování. Nedaleko máme i bazén a tak naši předškoláci chodí celý rok do ZŠ a MŠ Weberova na předplaveckou přípravu. Sportování děti baví a jsme velice rádi za jejich letošní první místo v prvním ročníku sportovní soutěže mateřských škol Prahy 5. Možná, že k tomu přispěl i náš celoroční trénink na „ Krtečkovu Olympiádu“, které se koná každý rok na konci května.
Když se z předškoláků mají srtát ti „ opravdoví školáci“ všichni víme, že čas u nás se jim opravdu krátí. Pak je tu chvíle na „ Pasování na školáky“. Rytíř se skutečným mečem přijede z říše pohádek a pošle děti do „světa skutečné školy“. Na tuhle velkou zahradní párty se u nás každý těší a pozve všechny své blízké (někdy i naše bývalé „žáky“, kteří již do té „ velké školy“ dávno chodí). Tátové otevřou dětská šampaňská a poslední přípitek zazní zahradou…
Hrajete Piškvorky, Kostku nebo Pexetrio? Máte rádi logické hry? Spolupracujeme s Mensou ČR. A uplatňujeme prvky metody NTC v každodenní práci s dětmi. Celý projekt zapadá do práce v multikulturním prostředí a je v souladu s naším ŠVP. A co vy? Hrajete rádi Tantrix? Naše děti ano. Zaměřujeme se i na práci s dětmi nadměrně nadanými
Vzdělávání zakládáme na principu nabídky znalostí a dovedností, které si děti chtějí osvojit, na individuální volbě a aktivní účasti dítěte. Jsme partnery dětí na jejich cestě za poznáním. Respektujeme individualitu každého dítěte. Každému z nich poskytujeme pomoc a podporu v míře, kterou individuálně potřebuje, v kvalitě, která mu vyhovuje. Každé dítě má talent, naším cílem je jej rozvinout.
Každý den není svátkem, ale v každém je možné najít něco dobrého.
3. zásadní změny v rejstříku škol a školských zařízení (počet nově otevřených tříd …. – důvody): žádné
4. a)název školního vzdělávacího programu MŠ:
Barevný svět kolem nás
b) charakteristika ŠVP (vyjádřete, čím je váš program jedinečný – maximální rozsah: 5 vět) :
Umožnění pozitivních zkušeností, optimistického postoje ke světu a vzdělávání, s přihlédnutím k tělesným a duševním předpokladům i potřebám dítěte předškolního věku. Naším cílem je vytvoření optimálních podmínek pro individuální osobnostní rozvoj dítěte, nabídka atraktivního výchovně vzdělávacího programu v návaznosti na výchovu dětí v rodině a úzké součinnosti s rodinou. Rozvíjíme osobnostní a znalostní schopností dítěte. |Chyba není selháním, ale stimulem k další cestě.
5. MŠ s internátním provozem: NE
6. ÚDAJE O PRACOVNICÍCH A PRACOVNÍCÍCH ŠKOLY
a) personální zabezpečení
|
Pracovnice, pracovníci |
fyzické osoby |
|
přepočtené |
* |
|
|
|
fyzické osoby |
|
|
přepočtené |
* |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
úvazky |
|
|
|
|
úvazky |
|
|||||||
|
v MŠ |
k 30. 06. 2018 |
|
|
|
k 30. 06. 2019 |
|
|
|
||||||
|
|
k 30. 06. 2018 |
|
|
|
|
k 30. 06. 2019 |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Celkem pedagožek+ |
8 |
|
7,50 |
|
|
|
8 |
|
8 |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
pedagogů+asist. ped. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
počet pedagožek |
8 |
|
7,50 |
|
|
|
8 |
|
8 |
|
|
|||
|
počet pedagogů |
0 |
|
0 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|||
|
počet asist. pedagog. |
0 |
|
0 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|||
Chůva – hrazeno z |
1 |
|
0,5 |
|
|
|
1 |
|
0,5 |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
OPVVV |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Počet nepedag. v MŠ |
2 |
|
1,6 |
|
|
|
2 |
|
1,6 |
|
|
||||
Počet nepedag. v ŠJ |
3 |
|
2,75 |
|
|
|
3 |
|
2,75 |
|
|
||||
|
CELKEM všech |
14 |
|
12,35 |
|
|
|
|
14 |
|
|
12,85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* zaokrouhleno na 2 desetinná místa
b) kvalifikovanost pedagožek a pedagogů k 30. 6. 2019 (podle z. 563/2004 Sb., v platném znění)
PEDAGOGICKÉ PRACOVNICE A PRACOVNÍCI Počet osobvyjádření* Procentuelní
POČET bez asistent. pedag. |
8 |
100 % |
z nich kvalifikovaných |
8 |
100 % |
z nich nekvalifikovaných |
0 |
… * % |
POČET asistent. pedag. |
0 |
100% |
z nich kvalifikovaných |
0 |
..,. * % |
z nich nekvalifikovaných |
0 |
..,. * % |
* zaokrouhleno na 1 desetinné místo
c) kvalifikovanost pedagožek/pedagogů k 31. 12. 2018 (podle z. 563/2004 Sb., v platném znění)
|
|
|
ped. prac. |
|
ped. prac. |
ped. prac. |
|
|
|
|
|
|
celkem |
|
s odbornou kvalifikací |
bez odborné kvalifikace |
|
|
|
|
|
počet (fyz. osoby) |
8 |
|
7 |
|
1 |
|
|
|
|
k 31. 12. 2018 |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) personální změny v MŠ v průběhu daného školního roku |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
odchody pedagogických pracovnic/pracovníků v daném školním roce celkem : 1
z nich na mateřskou /rodičovskou dovolenou: …
z nich do důchodu: …
z nich mimo obor: …
neuvedeno: 1
nově přijaté absolventky/přijatí absolventi
celkem: 1
z nich absolventek/absolventů předškolní pedagogiky: 1 z nich absolventek/absolventů jiného učitelského oboru: … z nich absolventek/absolventů neučitelského oboru: …
7. věková struktura pedagogických pracovnic a pracovníků k 31. 12. 2018
(celkový počet pedagogických pracovníků v bodě 6 c) musí být stejný jako v bodě 7)
Věk |
do 30 |
31-40 |
|
41-50 |
|
51-60 |
|
61 – a více |
|
|
počet (fyz.osoby) |
3 |
0 |
|
2 |
|
3 |
|
0 |
|
|
pedagožek/pedagogů |
|
|
|
|
|
|
||||
k 31. 12. 2018 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) věková struktura pedagogických pracovnic a pracovníků k 30. 6. 2018
|
Věk |
|
|
do 30 let |
|
31–40 |
|
41–50 |
|
|
51–60 |
|
|
61 let |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
včetně |
|
včetně |
|
včetně |
|
|
včetně |
|
|
a více |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
počet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Učitelky/učitelé včetně řed. |
3 |
0 |
|
2 |
|
3 |
|
0 |
|
|
||||||||||||||
Asistent. pedag. |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
||||||||||||||
|
CELKEM |
|
|
3 |
|
0 |
|
2 |
|
|
3 |
|
|
0 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
z nich důchodkyň |
0 |
0 |
|
0 |
|
1 |
|
0 |
|
|
PRŮMĚRNÝ VĚK k 30. 6. 2019
-
-
pedagožek a pedagogů MŠ (bez asistent. pedag.): 47,38 let (zaokrouhleno na 1 desetinné místo)
-
pedagožek a pedagogů MŠ (včetně asistent. pedag.): 47,38 let (zaokrouhleno na 1 desetinné místo)
-
asistent. pedag.: …0,. let (zaokrouhleno1 desetinné místo)
-
c) věková struktura prac. hrazených z OPVVV
|
Věk |
|
|
do 30 let |
|
31–40 |
|
41–50 |
|
|
51–60 |
|
|
61 let |
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
včetně |
|
včetně |
|
včetně |
|
|
včetně |
|
|
a více |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
počet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
chůva |
1 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
||||||||||||||
|
CELKEM |
|
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
8. DVPP - další vzdělávání pedagogických pracovnic/pracovníků (semináře, přednášky, kurzy… )
Počet účastníků průběžného vzdělávání
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Počet |
|
|
|
|
|
1. Kdo organizoval |
|
|
Časová |
Počet |
|
účastnic |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
p. č. |
|
|
|
|
|
vynásobený |
|
||||
|
|
|
2. Název vzdělávací akce |
|
|
dotace akce |
účastnic |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
počtem |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hodin |
|
1.* |
|
1.MŠMT , NIVD - Evropská unie |
|
2 |
1 |
2 |
|
|||||
|
|
|
2.Moderované diskuze |
|
|
|
|
|
|
|
||
2. |
|
1.FORUM - konference |
|
7 |
1 |
7 |
|
|||||
|
|
|
2.Aktuální povinnosti ředitelky MŠ |
|
|
|
|
|
|
|
||
3. |
|
1.MŠMT – 25396/2016-3-640 Člověk v tísni, o.p.s. |
|
16 |
1 |
16 |
|
|||||
|
|
|
2.“ Rodiče: nečekaní spojenci školy“ |
|
|
|
|
|
|
|
||
4. |
|
1.MŠMT č.j. 15482/2018-1-539 |
|
9 |
1 |
9 |
|
|||||
|
|
|
2.“ Ředitel školy- jeho klíčové kompetence, povinnosti a role“ |
|
|
|
|
|
|
|
||
5. |
|
1.NIVD Praha Oblastní konference |
|
8 |
1 |
8 |
|
|||||
|
|
|
2.“ Komunikace školy s partnery“ |
|
|
|
|
|
|
|
||
6. |
|
1.NIDV Praha |
|
6 |
2 |
12 |
|
|||||
|
|
|
2. |
„Podpora začínajícího učitele“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
1. |
META, o.p.s. |
|
8 |
1 |
8 |
|
||||
|
|
|
2. |
„ Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
1.META VZ a info centrum |
|
4 |
5 |
20 |
|
|||||
|
|
|
2. |
„ Začlenění dítěte – cizince do kolektivu a jeho hodnocení“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
1. |
Ministerstvo dopravy |
|
4 |
1 |
4 |
|
||||
|
|
|
2. |
„Jak pracovat s metodikou dopravní výchovy pro MŠ.“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
1. MŠMT – 9856/2016-1-366 |
|
5 |
1 |
5 |
|
|||||
|
|
|
2. |
„ Prevence úrazů a otrav u dětí a dospívajících“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
1. |
MŠMT: 34807/2017-2-172, Filosofická fakulta |
|
8 |
1 |
8 |
|
||||
|
|
|
2. |
„ Škola jako místo setkávání – konference“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
1. MŠMT – 24361/2016-1-650 |
|
16 |
1 |
16 |
|
|||||
|
|
|
2. |
„Čtenářská pregramotnost v předškolním VZ“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SOUČTY→ |
17 |
|
115 |
|
-
nedostačuje-li počet řádků v tabulce, přidejte další – přebývají-li, umažte je
Účast na konferencích
Konference – MENSA 22. – 23.3.2019
Vzdělání pro budoucnost - 18 hodin
Vzdělávací projekt:
Učitel v diverzifikované třídě
Organizovala : UK FF, katedra psychologie
40 hodin pro každého účastníka – semináře, přednášky - 7 pedagogů MŠ
Celkem: 280 hodin
a) průměrná délka vzdělávání na jednu účastnici/jednoho účastníka: ..46,76 hodin
průměrná délka vzdělávání na jednu/jednoho pedag. školy: ..54,38 hodin
b) studium k rozšíření, získání odborné kvalifikace |
(zákon č. 563/2004 Sb., v platném znění) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POČET |
|
ŠKOLA (vypište) |
|
|
Počet kvalifikovaných |
1 |
FF UK Praha |
|
||
|
pedagožek/pedagogů, které/ří si studiem |
|
|
|
|
|
|
rozšiřují odbornou kvalifikaci |
|
|
|
|
|
|
Počet nekvalifikovaných |
1 |
Ped.fak. Hradec Králové |
|
||
|
pedagožek/pedagogů, které/ří studiem |
|
|
|
|
|
|
získají kvalifikaci |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
c) MAP
Dvoudenní workshop pro vedoucí pracovníky ZŠ a MŠ
Životní rovnováha – prevence syndromu vyhoření
SWOT analýza, systemické principy na reálných příkladech
Metody monitoringu
Umění naslouchat, komunikace
9.
a) ZÁPIS DO MATEŘSKÉ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
|
|
Přihlášené děti |
|
|
|
Přijaté děti |
|
|
|
|
||
|
|
|
z toho: |
|
|
|
z toho: |
|
Děti odcházející |
|
|
|
|
z MČ P5 |
|
z HMP |
|
z ostat. |
|
z MČ P5 |
z HMP |
z ostat. |
do ZŠ |
|
|
|
|
|
krajů |
|
krajů |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Počet |
31 |
|
30 |
|
1 |
30 |
0 |
0 |
30 |
|
|
Vyhodnoťte nepřijaté děti např. věk dítěte, trvalý pobyt dítěte apod., počty odvolání - výsledky:
Dítě s bydlištěm mimo HMP.
b) průměrná docházka dětí na třídu
|
Nejvyšší počet zapsaných |
Průměrný počet |
|
Průměrný počet |
|
|
|||
|
dětí do jedné třídy |
docházejících dětí |
docházejících dětí |
|
|
||||
|
k 30. 7. |
do jedné třídy MŠ |
do jedné třídy MŠ v % |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
zaokrouhlete |
|
|
|
|
|
|
|
|
na 2 desetinná místa |
|
|
|
||
Školní rok 2017/18 |
28 |
19,88 |
71,00 % |
|
|
|
|
||
Školní rok 2018/19 |
28 |
19,07 |
69,98 % |
|
|
|
|
c) počet zapsaných dětí na třídu a počet integrovaných dětí k 30. 6. 2019
|
Třída* |
Počet dětí |
|
Počet dětí |
|
|
|
Asistent |
|
|
|
|
|
zapsaných |
|
|
|
Způsob financování asistenta |
|
|
|||||
|
|
|
zapsaných |
|
|
|
pedagoga |
|
|
|
||
|
|
k 30. 6. 2018 |
|
z nich dětí |
|
|||||||
|
|
|
k 30. 6. |
|
|
ANO-NE |
|
pedagoga |
|
|
||
|
|
|
|
integrovaných |
|
|||||||
|
|
|
|
2019 |
|
|
(vpište) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. |
25 |
25 |
0 |
|
NE |
|
|
|
|
|||
2. |
28 |
28 |
0 |
|
NE |
|
|
|
|
|||
3. |
28 |
28 |
0 |
|
NE |
|
|
|
|
|||
4. |
28 |
28 |
0 |
|
NE |
|
|
|
|
|||
|
celkem |
109 |
109 |
0 |
|
NE |
|
|
|
|
-
přebývají-li řádky, umažte je
V 1. oddělení je zapsáno pouze 25 dětí , neboť do třídy jsou v rámci OPVVV zařazeny děti dvouleté, proto v souladu s metodikou, odečtena 3 místa. V práci s dětmi pomáchá chůva – hrazena z prostředků OPVVV.
10. využití poradenských služeb pro MŠ (PPP, SPC, speciální pedagog):
ČETNOST, FORMA, PŘÍNOS
a) se SPC*:
aa)
b) s PPP:
bb) ano – průzkum školní zralosti – orientační test pro děti, jejichž rodiče projevili zájem o toto vyšetření
Na základě doporučení PPP – realizace aktivity – Hypo pro rodiče s dětmi - Sedmipírko – zdarma kvalifikovaným, proškoleným pedagogem v MŠ
c) klinický logoped: ANO
cc) 1x ročně – depistáž v mateřské
Průběžné konzultace ke kolektivním cvičením, případně indiv. péči
11. spolupráce s rodiči akce v MŠ pořádané POUZE pro rodiče
(např. třídní schůzky, beseda s pozvaným odborníkem, přednáška, vzdělávací kurz, pracovní dílny)
PODZIM - výtvarná dílna, hrací odpoledne, tř. schůzka
ZIMA - Přednáška pro rodiče předškoláků – hry na podporu pozornosti, paměti a sluchové analýzy
JARO - výtvarná dílna, hrací odpoledne, charitativní burza, přednáška pro rodiče – zdravý životní styl
LÉTO -
spolupráce s ostatními partnery, včetně mezinárodní spolupráce, mimoškolní aktivity
(Neuvádět znovu viz bod 10)
ČETNOST, FORMA, PŘÍNOS
a) se ZŠ *:
aa)návštěva v prvních třídách
b) s: MŠ
bb) účast a vítězství v 1. ročníku poháru MŠ Prahy 5
c) se ZUŠ:
cc) návštěva koncertu – Děti dětem
d) se SŠ, VOŠ, VŠ: ANO
dd) průběžná pedagogická a souvislá pedagogická praxe studentek SŠ a VOŠ - Vyšší odborná škola pedagogická a sociální, střední pedagogická a gymnazium,Praha 6, Evropská 33
Edukační pořad studentů - stomatologická prevence pořad Dental Prevention – Lékařská fakulta Plzeň
dd) FF UK cyklus odborných přednášek pro pedagogy naší MŠ
e) s dalšími partnery: ministerstvo zemědělství
ee) Medová snídaně
f) Sokol
ff) zapojení do projektu Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky
g) Asekol , ASA
gg): zapojení do projektu recyklohraní – ekologická likvidace použitých elektrospotřebičů a péče o přírodu kolem nás, sběr vybitých baterií , prázdných tonerů– po celý školní rok, sběr starého papíru – 2 x ročně sběrová akce
h)Goodyear
hh)zapojení do projektu Bezpečná školka do doby ukončení projektu
ch) Diakonie Broumov
chch) odvoz neprodaných věcí z charitativní burzy, jež slouží k dalšímu zpracování v chráněných dílnách, případně adresné pomoci potřebným
i) Fond Sidus
ii)prodej drobných předmětů – výtěžek na podporu nemocným dětem
j)Celé Česko čte dětem
jj)zapojení do projektu – rodičů i prarodičů v naší MŠ, četba z knih po celý rok
k)Nemocnice Motol
kk)podpořeno věcně z charitativní burzy
l) Výcvik vodících psů
ll) podpořeno výtěžkem z charitativní burzy – ukázka výcviku vodícího psa
m)Aisec
mm) Edison little
n) HZS hl. m. Prahy
nn) návštěva dvou pracovišť
o)ALBERT
oo)Zdravá 5 – podpora zdravého životního stylu – zdravá strava
p) MK Praha – pobočka Smíchov
pp) pořady pro děti o literatuře
q) Ábel, o.p.s.
Ekologické pořady s pasením ovcí
r) DP hl.m. Prahy
rr) návštěva dopravního muzea – bezpečnost v silničním provozu a jízda vyhlídkovou tramvají
s) Vzdělávací a informační centrum Prahy 5
ss) pořad o malých migrantech a jejich příbězích
*vyplňte vždy až následující řádek
12. Uveďte, jaké máte zkušenosti s výukou cizích jazyků v rámci vzdělávacího programu školy Výuka probíhá pouze formou nadstandardních aktivit.
S cizím jazykem se mají děti možnost seznámit prostřednictvím programu Edison Little, v letošním roce byla u nás studentka z Arménie.
13. vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin, počet dětí cizinců ze států EU a ostatních států (uvést nejvíce zastoupené státy) Integrace probíhá bez problémů - jak u dětí cizinců, tak u dětí z bilingvinního prostředí, které docházejí do MŠ. Dětem s čs. občanstvím, avšak z jinojazyčného prostředí byla věnována také individuální péče. Je kladen důraz na jejich adaptaci na prostředí, jazykové zvládnutí běžných denních situací, postupně zvyšování náročnosti. Všechny pedagogické pracovnice i chůva se vzdělávaly v oblasti výuky českého jazyka pro cizince.
cizí státní příslušníci – zapsané děti k 30. 6. 2019
DĚTI CIZINCŮ |
Počet dětí |
Počet dětí |
PODROBNOSTI O DĚTECH Z JINÝCH STÁTŮ |
||
celkem |
z EU |
z jiných států |
uveďte stát a počet dětí |
ze sloupce č.3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(např. 2 z Vietnamu, 2 z Ruské federace, 3 z Ukrajiny) |
||
|
|
|
|
|
|
sloupec č.1 |
sloupec č.2 |
sloupec č.3 |
sloupec č.4 |
||
8 |
1 |
7 |
1 ze Slovenska, 2 z Vietnamu, 4 z Ukrajiny, 1 zUzbekistanu. |
Uveďte zkušenosti s integrací a dalším začleňováním dětí cizinců do prostředí mateřské školy:
Integrace probíhá bez problémů - jak u dětí cizinců, tak u dětí z bilingvinního prostředí, které docházejí do MŠ. Je kladen důraz na jejich adaptaci na prostředí, jazykové zvládnutí běžných denních situací, postupně zvyšování náročnosti. Zvláštní pozornost byla věnována i dětem s českým občanstvím, avšak odlišným mateřským jazykem – ke zvládnutí adaptace v českojazyčném prostředí. Všechny pedagogické pracovnice i chůva se vzdělávaly v oblasti výuky českého jazyka pro cizince.
14. Uveďte, jaké máte zkušenosti s ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVOU v rámci ŠVP:
Využíváme vhodného umístění MŠ v lokalitě k činnostem, které děti seznamují s environmentální tematikou a vedou je k samostatnému řešení různých problémů týkajících se životního prostředí (přiměřeně jejich schopnostem). Děti se i letos zapojily do Recyklohraní - soutěže s tematikou třídění odpadů i pro předškolní děti. Po celý školní rok se děti učí třídit odpad a dvakrát v průběhu školního roku proběhl v MŠ sběr starého papíru – spol. ASA.V rámci zpětné vazby na projekt „Charitativní burzy“ ve spolupráci se sdružením pro výcvik vodících psů měly děti možnost seznámit se s prací při jejich výživu a životě se zrakově handicapovanými. Ve spolupráci s místním sdružením měly možnost děti být přítomny i při výlovu rybníka, který je v bezprostřední blízkosti mateřské školy. Navštívili jsme s dětmi také zajímavou expozici Rok v lese v Národním zemědělském muzeu, která volně navazovala na loňskou výstavu o lese.
15. Uveďte, jaké máte zkušenosti s MULTIKULTURNÍ VÝCHOVOU v rámci ŠVP:
Do zdejší mateřské školy docházejí i děti cizinců, děti ze smíšených manželství, různých ras, národností, barvy pleti a mateřského jazyka. Každodenním setkáváním s nimi tak mají děti možnost seznamovat se s různými situacemi či zvyky a potřebou tolerance, pochopení, empatie a souznění s odlišnostmi různých kultur jež nás v dnešním světě obklopují. Multikulturní výchova tak prolíná veškerými činnostmi v mateřské škole.V rámci dílčího projektu seznamování dětí s kulturními hodnotami a odkazem naší země se při návštěvě různých exponovaných míst Prahy mají děti možnost setkávat i s cizinci, jež přijeli do naší země obdivovat její krásu a historii. V rámci projektu metody NTC se děti seznamují s různými zeměmi světa - jejich charakteristikou a specifiky – vlajky zemí, co je pro danou zemi typické. Využíváme jak pomůcek, které si děti vytvářejí v rámci výchovně vzdělávací činnosti, tak možností spolupráce s rodiči i v rámci tzv. Chytrých hraček – např. pomůcka Kostka – Země a vlajky, práce s internetem na interaktivní tabuli apod. do zdejší mateřské školy docházejí i děti cizinců, děti ze smíšených manželství, různých ras, národností, barvy pleti a mateřského jazyka. Každodenním setkáváním s nimi tak mají děti možnost seznamovat se s různými situacemi či zvyky a potřebou tolerance, pochopení, empatie a souznění s odlišnostmi různých kultur jež nás v dnešním světě obklopují. Multikulturní výchova tak prolíná veškerými činnostmi v mateřské škole.V rámci dílčího projektu seznamování dětí s kulturními hodnotami a odkazem naší země se při návštěvě různých exponovaných míst Prahy mají děti možnost setkávat i s cizinci, jež přijeli do naší země obdivovat její krásu a historii. V rámci projektu metody NTC se děti seznamují s různými zeměmi světa - jejich charakteristikou a specifiky – vlajky zemí, co je pro danou zemi typické. Využíváme jak pomůcek, které si děti vytvářejí v rámci výchovně vzdělávací činnosti, tak možností včetně akcí, které jsou event. uvedeny v jiných bodech) spolupráce s rodiči i v rámci tzv. Chytrých hraček – např. pomůcka Kostka – Země a vlajky, práce s internetem na interaktivní tabuli apod.
Ve spolupráci s VIC Prahy 5 probíhá v naší mateřské šle výuka čj pro cizince a to jak formou skupinové, tak i individuální výuky. Výuku provádějí učitelky, které s dětmi pracují v jednotlivých třídách, obsah lekcí tak vychází z aktuální znalosti dětí, případně může okamžitě reagovat na vzniklou situaci v jazykovém deficitu, který se projevil ve výchovně vzdělávací práci mateřské školy. Zároveň při výchovně vzdělávací činnosti může vlit adekvátní jazykové prostředky ´s aktuální znalostí vědomostí dítěte.
16. Uveďte, jaké máte zkušenosti s PREVENCÍ SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ v rámci ŠVP:
Dílčí projekt ŠVP – „ Už vím“.
Využíváme účasti dětí na dnech s MP ve spolupráci se zřizovatelem. Pokud je to možné, využíváme možnost pořadu Prevence dětem, ale podmínky projektu umožňují účast je jedenkrát za dva roky. Budeme se tedy těšit na další rok.
17. účast škol v rozvojových a mezinárodních programech (mezinárodní spolupráce s pedagogickou veřejností)
PARTNEŘI |
ČETNOST, FORMA, PŘÍNOS |
AISEC |
Edison little |
NIDV |
Účast v pilotním projektu „ Uvádění do praxe“ |
FF UK |
ˇUčast v projektu . Učitel v diverzifikované třídě |
18. děti s trvalým pobytem mimo území HMP k 30. 6. 2018
kraj |
|
|
|
|
|
|
KRAJ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Středočeský |
Jihočeský |
jihomoravský |
Karlovarský |
Vysočina |
Královéhradecký |
Liberecký |
Moravskoslezský |
Olomoucký |
Pardubický |
Plzeňský |
Ústecký |
Zlínská |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Počet dětí celkem |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Z toho nově přijaté |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
19. DALŠÍ ÚDAJE O MŠ, KTERÉ POVAŽUJETE ZA DŮLEŽITÉ
(např. naplňování cílů, priority mateřské školy apod.):
Účast v projektech: Celé Česko čte dětem
Medvídek Nivea – pro předškolní děti
Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky
Recyklohraní
NTC – MENSA – „Mensa školka“
Edison little
Každé dítě má pro něco nadání, naším cílem je, ukázat jim cesty, kterou vedou k jejich cílům.
Nebát se hledat nové cesty k nim a poznat, že chyba je příležitost k poznání.
20. NAPLŇOVÁNÍ CÍLŮ, OPATŘENÍ A AKTIVIT VYPLÝVAJÍCÍCH Z DLOUHODOBÉHO ZÁMĚRU VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY 2016 – 2020:
a) Navyšování kapacity MŠ a předškolního vzdělávání v místech aktuální potřeby:
MŠ je dle výše zmíněné analýzy v bezproblémové zóně BUC z hlediska ZSJ, situace se může měnit v souvislosti s výstavbou v okolí MŠ, situaci monitoruje zřizovatel.
b) Podpora výuky jazyků a rozvoj polytechnické výchovy v předškolním vzdělávání
Výuka jazyků – pouze jako doplňková aktivita. V ostatních letech v rámci projektu Edison l. Polytechnická výchova v rámci naplňování ŠVP
c) Podpora nabídky logopedické péče
Spolupráce s klinickým logopedem. V MŠ pracují dvě logopedické asistentky – kolektivní logopedická cvičení.
Logopedická depistáž klinickým logopedem prováděna u všech zájemců ve věku 4 – 6 (se souhlasem jejich zákonných zástupců).
d) Podpora integrace dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ)
U dětí cizinců – odstraňování jazykového deficitu ve znalosti češtiny – průběžně. Individuální přístup. Využití metodických materiálů k výuce českého jazyka – společnosti META – příležitosti pro mladé migranty. Ke komunikaci se zák. zástupci také využíváme materiálů této aktivity. Komunikace s rodiči dětí bezproblémová. Všechny předškolní děti před vstupem do ZŠ byly náležitě jazykově vybaveny ke zvládnutí přechodu od ZŠ. Nabídku bezplatného kurzu českého jazyka v délce jednoho týdne o v průběhu letních prázdnin rodiče dětí, který byl nabídnut nevyužili. Využito podpory VIC Praha 5 – kolektivní a individuální výuka dětí cizinců.
e) Podpora výuky základních tělovýchovných návyků a sportovních činností a prevence proti úrazům a zraněním dětí předškolního věku
Vyplývá i z výchovně vzdělávací činnosti realizované v rámci ŠVP.
Účast v projektu - Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky české obce Sokolské
Zařazení jógy do výchovně vzdělávací činnosti.
f) Podpora spoluúčasti rodičů na činnosti školy a zapojování do společných aktivit
Rodiče zorganizovali ve spolupráci s mateřskou školou 1x ročně charitativní burzu – viz další části zprávy.
MŠ pořádá pro rodiče a děti výtvarné dílny a společná „ Hrací odpoledne“, kdy si rodiče přijdou zahrát se svými dětmi, případně sourozenci do tříd svých dětí. Získali jsme titul „Rodiče vítáni“.
g) Opatření v oblasti speciálního školství a pedagogicko – psychologického poradenství stanovené DZ HMP 2016 – 2020 VI. 1. Zachování sítě školských spolupráce s PPP – realizace průzkumu školní zralosti u dětí předškolních
realizace programu Hypo s proškolenou učitelkou – pro děti na základě výsledků vyšetření PPP ( v prostorách MŠ zdarma)
Logopedická depistáž klinickým logopedem v prostorách MŠ
h) Opatření v oblasti informačních technologií stanovené DZ HMP 2016 – 2020
V MŠ nainstalována WI-FI ve všech budovách – pouze za cenu materiálu ve spolupráci s rodiči.
-
Podpora vzdělávání pedagogů v oblasti informačních technologií a pro získávání nových poznatků z této oblasti – zařazení do programu EDULAB – přístup do portálu pro pedagogy
ch) Opatření v oblasti prevence rizikového chování stanovené DZ HMP 2016 – 2020
Využití pořadu Den s MP – ve spolupráci se zřizovatelem
Každá problémová situace má řešení, seznamováním s možnostmi řešení přispíváme k eliminaci chyb a nesprávných rozhodnutí ve skutečné, reálné situaci
i) Zlepšování sociálního klimatu ve školách – spolupráce s rodičovskou veřejností Průběžně
j) Opatření v oblasti vzdělávání k udržitelnému rozvoji DZ HMP 2016 – 2020
účast pedagogů na vzdělávání v oblasti EVVO
k) Zajištění výuky v bezprostředním kontaktu s přírodou
Zavádění výuky v terénu a v přírodě do širšího spektra vyučovaných předmětů –
využívání okolní přírody MŠ, lesoparku, lesa, Motolských rybníků – v rámci ŠVP
Využívání školních prostor k tvorbě zahrad, učeben v přírodě pro efektivní výuku
odborných kompetencí v EVVO – v rámci zahrady MŠ, v průběhu školního roku 3 x škola v přírodě.
21. Informace o počtech dětí ve škole s odlišným mateřským jazykem ve vztahu ke znalosti českého jazyka
Zjišťování počtu dětí s potřebou podpory doučování českého jazyka
Stupeň znalosti ČJ |
Počet dětí |
|
|
Úplná neznalost ČJ |
2 |
|
|
Nedostatečná znalost ČJ |
7 |
|
|
Znalost ČJ s potřebou doučování |
5 |
|
|
22. INFORMACE O VYUŽITÍ POSÍLENÝCH MZDOVÝCH PROSTŘEDKŮ PRACOVNÍKŮ V OBLASTI ŠKOLSTVÍ VČETNĚ PODPORY PRACOVNÍKŮ V OBLASTI STRAVOVÁNÍ VE ŠKOLÁCH ZŘIZOVANÝCH MĚSTSKÝMI ČÁSTMI A NAPLNĚNÍ ÚČELU JEJICH POSKYTNUTÍ, DLE USNESENÍ RHMP č. 950 ZE DNE 20. 5. 2019 (V PŘÍPADĚ JEJICH VYUŽITÍ/ČÁSTEČNÉHO VYUŽITÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2018/2019)
Přispěly k lepším možnostem odměny pracovníků MŠ. Zlepšily finanční motivaci pracovníků.
23. POČET A ZÁVĚRY KONTROL VE ŠKOLNÍM ROCE 2018/2019
Termín konání |
NÁZEV INSTITUCE |
ZÁVĚRY |
05.02.2019 |
ÚMČ Prahy 5 |
Viz zápis z TP objektu u zřizovatele |
-
GRANTY nežádali jsme
|
Kdo GRANT |
|
|
|
Částka |
|
|
Částka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
vypsal: |
|
|
|
požadovaná: |
|
|
přidělená: |
|
|
|
pro jakou činnost: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMACE O DĚNÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
-
JEDNOTLIVÉ TŘÍDNÍ, CELOŠKOLNÍ PROJEKTY V SOULADU SE ŠVP MŠ
realizované v průběhu školního roku 2018/19
|
KDY |
|
|
ve které třídě, nebo |
|
|
NÁZEV, ZAMĚŘENÍ |
|
|
||||
|
REALIZOVÁN |
|
|
celoškolní |
|
|
|
|
|||||
17.9.18 |
|
|
předškoláci |
|
|
2x Pasení oveček |
|
||||||
19.9.18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
18.9.18 |
|
|
celoškolní |
|
|
Divadlo „ O princezně“ |
|
||||||
19.9.18 |
|
|
celo |
|
|
Cvičná evakuace školy |
|
||||||
3.9. – 7.9.18 |
|
přihlášené |
|
|
2x Škola v přírodě ve Vřesníku |
|
|||||||
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
21.9.- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
28.9.18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
8.10.18 |
|
|
celo |
|
|
Logopedická depistáž |
|
||||||
2.10.18 |
|
|
III. + IV. odd |
|
|
Fotograf - Ročenky |
|
||||||
16.10.18 |
|
|
celo |
|
|
Divadlo „ Medvídek Ťupínek“ |
|
||||||
16.- |
|
|
celo |
|
|
Sběrová akce |
|
||||||
18.10.18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
13.10.18 |
|
|
celo |
|
|
Akce MČ Prahy 5 – „ Slavnosti škol“ |
|
||||||
16.10.18 |
|
|
III. + IV. |
|
|
Hrací odpoledne s rodiči ve školce |
|
||||||
17.10.18 |
|
|
I. + II. |
|
|
Hrací odpoledne s rodiči ve školce |
|
||||||
23.10.18 |
|
|
IV. odd. |
|
|
MK „ Čteme, recitujeme a zpíváme.“ |
|
||||||
25.10.18 |
|
|
II.odd. |
|
|
Výlet na Petřín |
|
||||||
30.10.18 |
|
|
IV.odd. |
|
|
Výlet na Pražský Hrad |
|
||||||
1.11.18 |
|
|
III. odd. |
|
|
Výlet do obory Hvězda |
|
||||||
6.11. 18 |
|
|
III. odd. |
|
|
MK „ O kohoutkovi a slepičce“ |
|
||||||
12.11.18 |
|
|
III. + IV. |
|
|
Workshop Tolerance cizinců |
|
||||||
13.11.18 |
|
|
celo |
|
|
Divadlo „ Pohádky z proutěného koše“ |
|
||||||
14.11.18 |
|
|
celo |
|
|
Podzimní dílnička |
|
||||||
16.11.18 |
|
|
III. + IV. |
|
|
Medová snídaně |
|
||||||
27.11.18 |
|
|
II. |
|
|
MK „ O Koblížkovi“ |
|
||||||
3.12.18 |
|
|
celo |
|
|
Divadlo + mikulášská nadílka „ Čertovská pohádka“ |
|
||||||
10.12.18 |
|
|
II. |
|
|
Vánoční besídka pro rodiče |
|
||||||
11.12.18 |
|
|
IV. |
|
|
Vánoční besídka pro rodiče |
|
||||||
12.12.18 |
|
|
II. |
|
|
Vánoční besídka pro rodiče |
|
||||||
13.12.18 |
|
|
I. |
|
|
Vánoční besídka pro rodiče |
|
||||||
17.12.18 |
|
|
IV. |
|
|
Výlet do vánoční Prahy |
|
|
||
8.1.19 |
celo |
Divadlo „ O sněhulácích“ |
18.1.19 |
I. |
MK „Pohádky z pařezové chaloupky“ |
4. – 8.2.19 |
celo |
Masopustní taškařice – karneval |
7.2.19 |
III.+IV. |
Fotografování Ročenky |
26.2.19 |
Celo |
Divadlo „ Pes a drak“ |
1.3.19 |
předškoláci |
Vyšetření školní zralosti |
12.3.19 |
předškoláci |
Návštěva ZŠ Weberova |
12.3.19 |
III. |
MK „ O neposlušných kůzlátkách“ |
19.3.19 |
IV. |
Výlet do České televize |
26.3.19 |
IV. |
Výlet do muzea J.A.Komenského |
2.4.19 |
celo |
Divadlo „ Já, písnička“ |
17.4.19 |
celo |
Jarní dílnička |
23.4.19 |
celo |
Divadlo „ loupežnické pohádky“ |
25.4.19 |
III. + IV. |
Výlet do NZM „ Lesníkův rok“ |
8. – 12.4.19 |
celo |
Burza oblečení |
9.5.19 |
II. |
„ Zdravé zoubky“ |
13. – |
celo |
Výstava pro maminky |
16.5.19 |
|
|
14.5.19 |
IV. |
Sacre coeur – Den dětí |
14.5.19 |
II. |
Besídka ke Dni Matek |
15.5.19 |
I. |
Besídka ke Dni Matek |
16.5.19 |
IV. |
Výlet do muzea Trabantů |
16.5.19 |
II. |
Výlet na Petřín |
16.5.19 |
III. |
Besídka pro rodiče |
23.5.19 |
IV. |
ZUŠ Na Popelce |
23.5.19 |
IV. |
Sportovní den dětí z P-5 ( 5 dětí z IV.) |
27.– 31.5.19 |
celo |
Olympiáda |
28.-30.5.19 |
celo |
Sběr papíru |
28.5.19 |
IV. |
Výlet do parku Miraculum |
3.6.19 |
Celo |
Skákací hrad |
4.6.19 |
celo |
Divadlo „ Hurá na prázdniny“ |
4.6.19 |
celo |
Noc ve školce |
6.6.19 |
celo |
Foto třída a celá Mš |
10.-14.6.19 |
celo |
Edison little – návštěva z Gruzie |
11.6.19 |
celo |
Ukázka vodícího psa |
12.6.19 |
I. + II. |
Celodenní výlet do Čechovy stodoly |
12.6.19 |
III. + IV. |
Celodenní výlet na hrad Točník |
17.+18.6.19 |
III. + IV. |
Hrátky na golfovém hřišti |
18.6.19 |
IV. |
MK „ Čteme, zpíváme, říkáme „ |
20.6.19 |
IV. |
Výlet do muzea DP, jízda historickou tramvají |
20.6.19 |
IV. |
Vystoupení v Lobkovickém paláci pro ománské studenty |
|
|
„ Cestujeme do vesmíru“ |
25.6.19 |
IV. |
Besídka a rozloučení se školáky, šerpování |
25.6.19 |
III. |
Návštěva hasičské stanice |
28.6.- 5.7.19 |
celo |
Škola v přírodě ve Vřesníku |
VYTVÁŘENÍ VLASTNÍCH TRADIC MŠ
-
PRAVIDELNÉ AKTIVITY V SOULADU SE ŠVP MŠ, které pořádáte pro všechny děti
|
|
|
|
např. cvičení v tělocvičně ZŠ, využívání dopravního hřiště, saunování, péče o zuby, zavedený celoroční pitný režim, |
|
|
|
Četnost* |
|
|
polodenní vycházky do přírody, polodenní vycházky po pražských památkách, slavnosti, pracovní dílny, soutěže, |
|
|
|
|
|
divadlo v MŠ, návštěva divadla, výstav, koncertů, výlety, návštěva ZŠ… (konkrétní akce až v bodě 11 – zde pouze obecně |
|
|
|
|
|
|
|
s četností- např. 4x ročně návštěva knihovny, měsíčně návštěva 1. třídy ZŠ, denně komunitní kruh, 4 x ročně dílny pro |
|
|
|
|
|
|
rodiče s dětmi…) |
|
|
denně |
|
Péče o svůj chrup – pravidelné čištění zubů 4-6 leté děti, programy |
|
|
||
|
|
|
|
s nácvikem správné techniky čištění zubů |
|
|
denně |
|
Celoroční pitný režim – v rámci péče o zdravý chrup a v rámci prevence |
|
|
||
|
|
|
|
zubního kazu mají možnost děti se kdykoli během dne napít čisté vody |
|
|
|
|
|
|
bez příchutí a sladidel |
|
|
1x14 dní |
|
Práce s keramickou hlínou – pro zlepšení motoriky ruky, celkové |
|
|
||
|
|
|
|
obratnost, seznamování s různorodostí materiálů, rozličnými způsoby |
|
|
|
|
|
|
zpracování a práce, rozvoji fantazie a ztvárnění svých představ – děti |
|
|
|
|
|
|
všech odd. |
|
|
měsíčně |
|
Delší vycházky do okolní přírody – využití lesa, lesoparku, městských |
|
|
||
|
|
|
|
parků v blízkém i širším okolí |
|
|
1x2 měsíce |
|
Návštěva zajímavé expozice či výstavy – zejména pro předškolní děti |
|
|
||
|
|
|
|
v rámci celoročního cyklu seznamování dětí s kulturními hodnotami a |
|
|
|
|
|
|
odkazem naší země |
|
|
1x2 měsíce |
|
Vycházka na památná místa v Praze – v rámci celoročního cyklu – |
|
|
||
|
|
|
|
seznamování dětí s kulturními hodnotami a odkazem naší země |
|
|
1x ročně |
|
Výlet mimo Prahu – na zajímavá místa v rámci celoročního cyklu – |
|
|
||
|
|
|
|
seznamování dětí s kulturními hodnotami a odkazem naší země |
|
|
1x měsíčně |
|
Divadelní představení v mateřské škole – všechny děti |
|
|
||
1x týdně |
|
Předplavecký výcvik v ZŠ Weberova – předškolní děti nebo děti nad |
|
|
||
|
|
|
|
120cm výšky |
|
|
1x týdně |
|
Solná jeskyně - zájemci |
|
|
||
1x měsíčně |
|
Barevné úterý – motivováno aktuální částí ŠVP – všechny děti |
|
|
||
1x ročně |
|
Výstava nejen pro maminky – souborná výstava dětských prací |
|
|
||
|
|
|
|
v prostorách mateřské školy – nejen pro maminky – všechny děti |
|
|
nejméně 1x |
|
V rámci přípravy dětí na vstup do ZŠ a zároveň návštěvy „ našich |
|
|
||
ročně |
|
bývalých studentů“ návštěva ZŠ Weberova – všichni předškoláci |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
1x ročně |
|
Krtečkova Olympiáda – vyvrcholení celoročních sportovních aktivit – trvá |
|
|
||
|
|
|
|
jeden týden trvající Olympiádou- všechny děti |
|
|
1 x ročně |
|
Návštěva ZUŠ – poslech také našich bývalých žáků na koncertu pro děti - |
|
|
||
|
|
|
|
předškoláci |
|
|
1x ročně |
|
Noc ve školce – 2.- 4. odd. – Cestujeme vesmírem – spojeno s mobilním |
|
|
||
|
|
|
|
sférickým kinem |
|
|
2x ročně |
|
Besídky dětí pro rodiče a naše přátele – vánoční a letní ukázky z toho co |
|
|
||
|
|
|
|
se děti v mateřské škole naučily – všechny děti |
|
|
2 x ročně |
|
Hrací odpoledne pro rodiče s dětmi – Víte s čím si Vaše dítě nejraději |
|
|
||
|
|
|
|
hraje u nás? Přijďte si zahrát s ním… všechna odd. |
|
|
2x ročně |
|
Výtvarná dílnička pro děti a dospělé – šikovné prstíky a vzájemná |
|
|
||
|
|
|
|
spolupráce rodičů či prarodičů a dětí u nás |
|
|
|
|
1x ročně |
Rozloučení se školáky – všechno jednou končí …z našich dětí se stanou |
|
školáci |
*např. týdně, měsíčně, pololetně, celoročně
-
AKCE V MŠ PRO DĚTI V PRŮBĚHU ŠKOLNÍHO ROKU V RÁMCI ŠVP
-
-
účast rodičů na akci = k akci připište + R
-
-
-
aktivní podíl rodičů = k akci připište tučným písmem + R
-
PODZIM :
“ Hrací odpoledne“ – přijďte si pohrát k nám s Vašimi dětmi +R Podzimní výtvarná dílnička +R
Podzimní úklid zahrady +R
Mikuláš ve školce +R
Sběr tříděného papíru +R
Kalendář na celý rok – každé dítě má ve svém třídním kalendáři vždy několik obrázků, které samo nakreslilo +R
Celé Česko čte dětem +R
Sběr baterií a tonerů +R
ZIMA :
Vánoční besídky pro rodiče a blízké, dárky pro děti +R
Celé Česko čte dětem +R
Sběr baterií a tonerů +R
JARO :
Jarní výtvarná dílna +R
Masopustní taškařice +R
Výstava nejen pro maminky +R
Sběr baterií a tonerů +R
LÉTO :
Charitativní burza +R – následně spolupráce s Diakonií Broumov, nemocnicí Motol, střediskem pro výcvik vodících psů
Besídka pro děti a jejich blízké +R
Jízda vyhlídkovou tramvají
Sběr tříděného papíru +R
Skákací hrad +R
Rozloučení se školáky +R
Oslava dne dětí +R
Celé Česko čte dětem+R
Sběr baterií tonerů +R
-
PLACENÉ AKTIVITY PRO PŘIHLÁŠENÉ DĚTI
Škola v přírodě – ozdravný pobyt-
kde: Vřesník od 03.09. do 07.09. počet dětí: 20 – hrazeno zřizovatelem
kde: Vřesník od 21.09. do 28.09. počet dětí: 28
kde: Vřesník od 28.06. do 05.07. počet dětí: 28
u zbývajících využita dotace na dopravu
PŘEDPLAVECKÁ PŘÍPRAVA
kde: ZŠ a MŠ Weberova počet lekcí: 33 počet zúčastněných dětí: 50
NÁVŠTĚVY SOLNÉ JESKYNĚ
kde: Nemocnice Na Homolce počet návštěv: 27 počet zúčastněných dětí: 37
-
AKTIVITY ŠKOLY MIMO ŠVP MŠ - (jen pro přihlášené děti)
|
|
|
konkrétně |
|
Platba |
lektorkou |
|
Rozpětí |
|
Den |
Název kroužku |
(nevhodné |
je kmenová |
|
|
|
od – do hodin |
|
|||||
|
|
|
|
vymažte) |
učitelka |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
8:00 - 12:00 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13:00 - 15:00 |
Út |
|
13,15 – 14,15 |
Keramika I. |
ANO |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Út |
|
14,25 – 15,25 |
Keramika II. |
ANO |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Po, St |
13:30 – 14:00 |
Angličtina I. |
ANO |
ANO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čt |
|
14,10 – 14,40 |
Flétna |
ANO |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Út,Čt |
13:30 -14:00 |
Angličtina II. |
ANO |
ANO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
St |
|
14.20 – 15,20 |
Rytmik taneční |
ANO |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15:00 - 17:00 |
St |
|
15,00 – 15,45 |
Sportovní rytmik |
ANO |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15:45 – 16:45 |
Hypo - Sedmipírko |
NE |
ANO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
po 17:00 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
PREZENTACE MATEŘSKÉ ŠKOLY
a) akce pořádané MŠ i pro jiné MŠ*:
aa) ne
b) akce pořádané MŠ i pro jiné subjekty, i pro širší veřejnost nejen pro rodiče docházejících dětí:
bb) charitativní burza
c) vzdělávací akce v MŠ i pro širší veřejnost nejen pro rodiče docházejících dětí:
cc)ne
d) aktivní podíl na společenských, sociálních, ekologických a jiných programech, projektech, akcích:
dd)vystoupení dětí 3 oddělení, prezentace a aktivity pro příchozí na Slavnostech škol MČ Prahy 5
e) veřejná vystoupení:
ee) vystoupení dětí na Slavnostním interkulturním večeru v Lobkovickém paláci – pořádaném její výsostí Dr. Mona bint Fahad bin Mahmoud Al Said
f) pořádání výstav:
ff) Jarní výstava nejen pro maminky
g) účast na sportovních akcích:
gg) Sportovní den MŠ Prahy 5
h) účast ve výtvarné soutěži uveďte přesný název soutěže, pořadatele, event. ocenění:
hh)
i) třídění odpadu:
ii) ASA, Recyklohraní
j) sběr odpadu:
jj)ano
k) sponzorování zvířat:
kk)výcvik vodících sů
l) název vydávaného školního časopisu :
ll)nahrazeno www.
m) den otevřených dveří:
mm)ano
n) název webových stránek:
nn)msukrtecka.benjamin.cz
o) další formy prezentace MŠ (akce, činnosti) :
oo)ne
*vyplňte vždy až následující řádek
-
ZVÝŠENÉ NÁROKY NA PEDAGOGICKOU ČINNOST:
(ANO – NE → nevhodné vymažte)
a) NE: Všechny děti jsou rozděleny do věkově smíšených tříd (v rozpětí od 3 do 7 let).
Pokud ano, sdělte zkušenosti:
b) ANO : Zvláštní zřetel byl brán na děti netříleté.
Pokud ano, sdělte zkušenosti: (zařazení do tříd, person. zajištění mater.vybavení …)
V rámci projektu Šablony II. Hrazeném z OPVVV.
V MŠ zařazeny děti 2 leté v souladu s pravidly OPVVV – u dětí pomáhá chůva – finančně hrazena ze šablon v rámci OPVVV.
b) ANO: Zvláštní zřetel byl brán na děti, které nemohou po obědě usnout.
Pokud ano, sdělte zkušenosti:
Děti mají možnost si prohlížet knihy, případně si hrát s plyšovou hračkou, poslouchat relaxační hudbu, případně si po dobu kratšího odpočinku hrát ve třídě. To umožňují oddělené ložnice.
c) NE: Všechny děti s odkladem školní docházky měly vypracované individuální plány vzdělávání.
Pokud ano, uveďte, kdo se podílel na vypracování, sdělte zkušenosti.
V některých případech MŠ nezná důvod OŠD. Těšíme se na novelu, kdy je budeme znát a bude možné s dětmi individuálně pracovat v oblastech, které byly důvodem k odkladu školní docházky
-
ODBORNÁ PUBLIKAČNÍ ČINNOST, AKTIVNÍ ÚČAST VE VZDĚLÁVACÍCH
PROJEKTECH nejedná se o projekty v rámci ŠVP (ANO – NE → nevhodné vymažte)
a) NE: odborná publikační činnost ředitelky. Pokud ano, uveďte:
b) NE: odborná publikační činnost učitelek. Pokud ano, uveďte:
c) NE: aktivní účast ředitelky ve vzdělávacích projektech -projekty mimo rámec ŠVP-pokud ano, uveďte:
d) NE: aktivní účast učitelek ve vzdělávacích projektech – nejedná se o projekty v rámci ŠVP-pokud ano, uveďte:
-
OTEVŘENOST ŠKOLY
-
a)Sdělte, jakým způsobem zjišťujete potřeby a nároky rodičů ve vztahu k MŠ:
individuálními rozhovory
V letošním roce jsme získali ocenění – Rodiče vítáni.
b) Sdělte zkušenosti s adaptací dítěte na pobyt v MŠ:
Probíhá ve standardním období i délce.
c) Sdělte svou zkušenost s přítomností rodinného příslušníka v MŠ:
d) Jakým způsobem projevují rodiče zájem o ŠVP MŠ:
Případnými dotazy.
e) Jakým způsobem informujete rodiče a širší veřejnost o dění v MŠ:
emailovou korespondencí
aplikací Tady - a- teď.cz
vývěskami na nástěnkách jednotlivých odd.
banery na plotě MŠ, případně ZŠ Weberova ( v případě charitativ. Burzy)
vývěskami v okolí MŠ po dohodě s majiteli objektů ( v případě charitativ. Burzy)
Zpracovala ředitelka mateřské školy: Mgr. Dagmar Vávrová Čermáková
titul, jméno a příjmení
Mgr. Dagmar Vávrová Čermáková
Praha dne : 12.10.2019